1. Prowadzący działalność w zakresie recyklingu jest obowiązany wydać zaświadczenie potwierdzające recykling na wniosek prowadzącego zakład przetwarzania przekazującego odpady do recyklingu, w terminie do dnia 10 lipca za okres od 1 stycznia do 30 czerwca i do końca lutego za okres od 1 lipca do 31 grudnia każdego roku.
2. Zaświadczenie potwierdzające recykling zawiera:
1) numer rejestrowy prowadzącego zakład przetwarzania;
2) numer rejestrowy prowadzącego działalność w zakresie recyklingu;
3) firmę, oznaczenie siedziby i adres prowadzącego zakład przetwarzania;
4) firmę, oznaczenie siedziby i adres prowadzącego działalność w zakresie recyklingu;
5) numer identyfikacji podatkowej (NIP) prowadzącego zakład przetwarzania, o ile taki posiada;
6) REGON prowadzącego zakład przetwarzania, o ile taki posiada;
7) numer identyfikacji podatkowej (NIP) prowadzącego działalność w zakresie recyklingu, o ile taki posiada;
8) REGON prowadzącego działalność w zakresie recyklingu, o ile taki posiada;
9) kod i nazwę rodzaju oraz masę przyjmowanych do recyklingu odpadów;
10) oznaczenie procesu recyklingu, z podaniem typu procesu określonego w załączniku nr 5 do ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach.
3. Prowadzący działalność w zakresie recyklingu sporządza zaświadczenie potwierdzające recykling w trzech egzemplarzach, z których pierwszy otrzymuje prowadzący zakład przetwarzania przekazujący odpady do recyklingu, drugi jest przekazywany Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska, a trzeci pozostaje u prowadzącego działalność w zakresie recyklingu.
4. Zaświadczenia potwierdzające recykling mogą być wydawane wyłącznie przez prowadzącego działalność w zakresie recyklingu wpisanego do rejestru, o którym mowa w art. 6.
5. Prowadzący działalność w zakresie recyklingu jest obowiązany przechowywać zaświadczenia potwierdzające recykling oraz sprawozdania, o których mowa w art. 56 ust. 1, przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, którego dotyczą te zaświadczenia i sprawozdania.