1. Główny Inspektor Ochrony Środowiska weryfikuje dane zawarte w sprawozdaniach, o których mowa w art. 24 ust. 1, art. 31 ust. 1, art. 40 ust. 1, art. 51 ust. 1, art. 56 ust. 1 i art. 67 ust. 1.
2. Główny Inspektor Ochrony Środowiska analizuje funkcjonowanie systemu gospodarki zużytym sprzętem, wykorzystując dane, o których mowa w ust. 1.
3. Na podstawie danych, o których mowa w ust. 1, oraz zbiorczych informacji o wynikach kontroli, o których mowa w art. 16 ust. 2, Główny Inspektor Ochrony Środowiska prowadzi bazę danych o sprzęcie i zużytym sprzęcie, która może stanowić część innych baz danych z zakresu ochrony środowiska, w tym gospodarki odpadami.
4. Główny Inspektor Ochrony Środowiska:
1) archiwizuje, przechowuje i przetwarza dane wpisane do bazy danych, o której mowa w ust. 3;
2) zapewnia bezpieczeństwo danych wpisanych do bazy danych, o której mowa w ust. 3, oraz dokumentów, które otrzymał w związku z prowadzeniem tej bazy.
5. Główny Inspektor Ochrony Środowiska sporządza i przekazuje ministrowi właściwemu do spraw środowiska, w terminie do dnia 30 czerwca roku następującego po roku, którego dotyczą dane, roczny raport o funkcjonowaniu systemu gospodarki zużytym sprzętem.
6. Minister właściwy do spraw środowiska określi, w drodze rozporządzenia:
1) niezbędny zakres informacji objętych obowiązkiem zbierania i przetwarzania,
2) sposób prowadzenia bazy danych, o której mowa w ust. 3,
3) wzór raportu o funkcjonowaniu systemu gospodarki zużytym sprzętem – kierując się potrzebą ujednolicenia systemu zbierania i przetwarzania danych oraz koniecznością oceny funkcjonowania systemu gospodarki zużytym sprzętem.