1. Tworzy się centralną ewidencję naruszeń stwierdzonych w wyniku przeprowadzanych kontroli, zwaną dalej „ewidencją”.
2. W ewidencji gromadzi się:
1) dane o przedsiębiorcach oraz o kierowcach:
a) imię i nazwisko lub oznaczenie przedsiębiorcy,
b) imię i nazwisko kierowcy,
c) adres zamieszkania lub oznaczenie siedziby przedsiębiorcy oraz adres zamieszkania kierowcy,
d) numer ewidencyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), a w przypadku osoby nieposiadającej tego numeru – nazwę i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę organu, który wydał ten dokument,
e) numer identyfikacji statystycznej REGON;
2) informacje dotyczące uprawnienia do wykonywania przewozów:
a) rodzaj, zakres oraz datę uzyskania uprawnienia,
b) numer uprawnienia,
c) nazwę organu, który wydał uprawnienie;
3) informacje dotyczące stwierdzonych naruszeń, o których mowa w art. 92 i 92a.
2a. (uchylony).
3. Ewidencję prowadzi w systemie telefonicznym lub elektronicznym Główny Inspektor, który jest administratorem danych i informacji zgromadzonych w ewidencji.
4. Główny Inspektor udostępnia zainteresowanym organom uprawnionym do wydawania licencji, zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych, zaświadczeń na wykonywanie przewozów drogowych na potrzeby własne, zaświadczeń na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego lub potwierdzeń zgłoszenia przewozu, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. Nr 5, poz. 13), dane i informacje, o których mowa w ust. 2, dotyczące naruszeń dokonanych na obszarze właściwości tych organów lub naruszeń dokonanych przez przewoźników, którym organy te wydały dokumenty.