Art. 118.
1. Przetarg albo konkurs ogłasza się niezwłocznie po zakończeniu postępowania konsultacyjnego w tej sprawie.
2. Ogłoszenie o przetargu albo konkursie publikuje się w prasie codziennej o zasięgu ogólnokrajowym oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Komunikacji Elektronicznej, a jeżeli rezerwacja częstotliwości ma dotyczyć jedynie określonych obszarów – także w codziennej prasie lokalnej ukazującej się na obszarach, których przetarg albo konkurs dotyczy. W ogłoszeniu o przetargu albo konkursie określa się przedmiot przetargu albo konkursu, jego zakres, warunki uczestnictwa oraz kryteria oceny ofert.
3. Dokumentacja przetargowa albo konkursowa, zwana dalej „dokumentacją”, może określać warunki wykonywania działalności telekomunikacyjnej wymagającej wykorzystania zasobów częstotliwości objętych przetargiem albo konkursem.
4. Prezes UKE określa w dokumentacji warunki uczestnictwa w przetargu albo konkursie oraz wymagania, jakim powinna odpowiadać oferta, a także kryteria oceny ofert. W dokumentacji Prezes UKE może określić minimum kwalifikacyjne.
5. Prezes UKE, w porozumieniu z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, określa warunki konkursu, o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 1, uwzględniając dodatkowo obowiązki i zadania przedsiębiorcy w zakresie zawartości programowej, w tym warunki dotyczące transmisji obowiązkowej, przy uwzględnieniu pozaekonomicznych interesów narodowych dotyczących kultury, języka i pluralizmu mediów.
6. W dokumentacji określa się, które części oferty uczestnika przetargu albo konkursu będą stanowiły zobowiązania, o których mowa w art. 115 ust. 1 pkt 9.
7. Dokumentację udostępnia się za opłatą, która nie może przekroczyć kosztów wykonania dokumentacji. Opłata jest pobierana przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.